יום שבת, 27 באוגוסט 2011

אודות כסף | מדברים על כסף




כסף

באתר זה נדבר על כסף ועל כל מה שקשור לכסף. אם ישנו משהו המשותף לכל בני האדם הוא הצורך הכלכלי. כולנו זקוקים במידה זו או אחרת למרשרשים הללו, שבאמצעותם ניתן לקנות הרבה מאוד דברים בחיים. נכון, לא הכול אפשר לקנות בחבילת מזומנים, בריאות למשל. בשעה שניתן לרכוש שירותי בריאות טובים יותר, וביטוחי בריאות, הרי שאין ביטוח בעולם, שיכול להבטיח לנו שנסיים את חיינו בשיבה טובה.  יחד עם זאת כולנו יודעים היטב שלפעמים ההבדל בין חיים ומוות הוא כמה מאות אלפי דולרים המממנים ניתוח מתאים בארצות הברית. כן, אפילו בתחום הבריאות, יש סיכוי גדול יותר לעשיר להחלים מאשר לעני הנמצא בסיטואציה בריאותית זהה.  אז מכאן אני רוצה לאחל לכולכם בריאות טובה, ועד 120. אמרנו את זה, וחתמנו את החלק הזה, מעכשיו נתחיל להתמקד בממון ובמה שהוא כן יכול לעשות עבורנו. וכבר היה מי שאמר,  "כסף זה לא דבר חשוב... אז תנו לי אותו."

רבים חולמים על חופש כלכלי, על חירות כלכלית, ועל השתחררות מהשעבוד לעבודה. נמאס להם בכל יום להשכים קום, לצאת אל הכבישים הסואנים, להשקיע שמונה תשע או עשר שעות, של עבודה בעבור מישהו אחר. נמאס להם להעשיר את כיסו של האחר, בשעה שהם ממש מוציאים את נשמתם בעבודה קשה ומפרכת. ומה בסוף החודש? כל זאת בתמורה לתלוש משכורת קטן, שמשלם את החשבונות, אבל רק עוזר להחזיק את הראש מעל המים. ואיפה כל הימים שחולפים להם כך, לאיפה החיים שלהם הולכים. האם כשהייתם בני שמונה תשע או עשר, האם כאשר הייתם ילדים, על זה חלמתם? או שחלמתם ליהנות מהחיים, לטייל בעולם. במקום לצאת אל מקום העבודה ולחזור ב 18:00 בערב, לבלות את הזמן הזה במקומות הרבה יותר נעימים. יש כאלה שאוהבים לעשות ספורט, לשחות, לרוץ, להתאמן. יש כאלה שאוהבים לשבת בבתי קפה, ובמסעדות, אולי לטייל קצת בקניון בנחת. כאשר יש לך ביטחון כלכלי, אתה יכול לעשות את כל הדברים הללו ללא כל הפרעה. אין לחץ של עבודה בחייך. יחד עם זאת, מעט מאוד אנשים בפועל השיגו את העצמאות הכלכלית הזאת שעליה אנו מדברים כאן.

באתר זה נדון באפשרויות לשפר את מצבך הכלכלי, נדבר על כסף, כי מה לעשות כסף מדבר בחיים האלה. וזה לא משנה מה יאמרו לך, שערכים זה חשוב? בוודאי שזה חשוב, כי אדם ללא ערכים, לא יידע איך להשתמש בכסף, אדם ללא ערכים עלול למצוא את עצמו במקומות לא נעימים. אבל בסופו של דבר, בשורה התחתונה, גם אם לאדם מסוים יש מערכת ערכים יוצאת מן הכלל, ועקרונות ואידאלים, והוא פועל על פיהם, אבל האדם הזה הוא....הומלס. אז מי מסתכל עליו? איך אנשים מסתכלים על אדם כזה? האם אתה מתחיל להבין על מה אנחנו מדברים כאן? בין אם זה הוגן או לא, הרי שזוהי עובדת חיים, אנשים נוטים להעריך אנשים על פי מה שיש להם.

נקלעת לפשיטת רגל? 5 עו''ד שיעזרו לך לעבור את התהליך בהצלחה

על סף פשיטת רגל? אתה לא לבד, זה קורה לרבים  וטובים. אנשים שהתחילו עם אמביציה להקים ביזנס משלהם, השקיעו מכספם ומרצם. עבדו קשה מבוקר עד ערב....