יום ראשון, 18 בספטמבר 2011

כסף והיחס שלך אליו




כסף

האם ידעת שיש קשר בין היחס שלך כלפי כסף, לבין כמות הכסף שהשגת עד כה? מומחים טוענים שיש השפעה דרמטית לאמונות שלך לגבי כסף, ליחס שלך אליו, ולתחושות שעולות בך ביחס אליו. כסף הוא דבר דומם, בסך הכול מדובר בשטרות ובמטבעות, אז מה כל כך מעורר רגשות באנשים כאשר הם מדברים עליו? יש אנשים שקצב פעימות הלב שלהם מתגבר, רק למשמע המילה הזאת, ויש אנשים שמרגישים בחוסר נוחות כאשר מדברים על זה. מדוע זה כך?
מהות היחסים שלך עם הכסף
העניין הוא שזה לא השטרות הדוממים עצמם, אלא מה שמסמל הכסף. אבל זה מעניין לגלות שעבור אנשים שונים השטרות המרשרשים הללו מסמלים דברים שונים. יש כאלה שעבורם זה מייצג עושר עוצמה וכוח. יש המתמלאים בהתרגשות לנוכח המחשבה שיהיה להם הרבה מאוד מאני מאני. מצד שני יש אנשים החשים בחוסר נוחות, והכסף מייצג עבורם מקור לרוע ולמרמה. אז מה בעצם נכון? לאמיתו של דבר הכול נכון. כמו לכל דבר יש לזה כמה היבטים, השאלה היא איזו מערכת יחסים אנו מנהלים עם הדבר הזה שמצד אחד מאכיל אותנו ושם לנו קורת גג מעל ראשנו, אבל מצד שני יכול לעורר בנו תחושות מוזרות אחרות.

האם שמת לב שכאשר חסר לך כסף, אז מתחילים חששות, לחץ ומתח להיכנס אל חייך? כולנו מעוניינים בחיים של שפע, חיים טובים ואיכותיים, וחלק ניכר מזה ניתן להשיג כאשר יש בידנו סכומים מספקים, אשר יכולים להעניק לנו את הנוחות הזאת. בשורה התחתונה אם נרצה לומר את זה במשפט אחד, אם אתה רוצה שיהיה לך כסף, אתה צריך לאהוב אותו. אבל זה לא די לומר את זה, זה מגיע באופן שבו אתה מרגיש לגביו. האם אתה מסוג האנשים שברגע שמתגלגל לידם סכום כלשהו הם ממהרים לרכוש כל מה שהם רק יכולים? זה נראה כאילו האנשים הללו ממהרים להיפטר מהסכום שנפל לידיהם. מה כל כך קשה להם שיהיו ברשותם שטרות? האין הם מעוניינים ביציבות כלכלית?

אילו תחושות עולות בך כאשר אתה משלם ונפרד מכספך? האם אתה מרגיש שהפסדת משהו, או שאתה מוקיר תודה על כך שיש לך שפע, ושאתה יכול להרשות זאת לעצמך? אילו תחושות עולות בך כאשר אתה מתבונן בתדפיס חשבון הבנק שלך, האם אתה חש אי נוחות, ואפילו תחושת פחד, או שאתה שמח ומאושר על מה שיש לך.

עליך לדעת שתחושה של מחסור מזמינה מחסור, ותחושה של שפע מזמינה שפע לחייך. הימנע ממשפטים כמו המצב הכלכלי שלי לא טוב, או חסר לי מזומנים. משפטים אלה יוצרים תחושת מחסור. אבל מה לעשות אם באמת אין לך? פתח את הארנק שלך, שלוף שטר של מאה שקלים, או חמישים שקלים, ואמור לעצמך בשמחה, איזה כיף יש לי כסף, יש לי 50 שקלים, ועוד יהיו לי המון שטרות כאלה. להרגשה שלך יש השפעה לגבי הכסף שיהיה לך.

נקלעת לפשיטת רגל? 5 עו''ד שיעזרו לך לעבור את התהליך בהצלחה

על סף פשיטת רגל? אתה לא לבד, זה קורה לרבים  וטובים. אנשים שהתחילו עם אמביציה להקים ביזנס משלהם, השקיעו מכספם ומרצם. עבדו קשה מבוקר עד ערב....