יום ראשון, 9 באוקטובר 2011

כסף להשקעה

כסף

יש אנשים שפתאום התפנה להם סכום גדול יותר או קטן יותר. לעתים מדובר בסכום של עשרות אלפי שקלים, ולעתים באלפי שקלים. בכל מקרה אם יש לכם סכום כלשהו של כסף פנוי, מוטב שתעשו בו שימוש מושכל, ואחת הדרכים היא להשקיע את הכסף.
להשקיע את הכסף
מדוע מוטב להשקיע את הכסף ולא סתם להשאיר אותו בבית? הסיבה הראשונה היא שכספכם בבנק מוגן. כלומר, אתם מוגנים חלילה מבפני גנבת הכסף, או היעלמותו בדרך כלשהי. זוכרים את הסיפור שהתפרסם בכל כלי התקשורת בשנת 2009 לגבי המזרן שהיו בו מיליון דולר? מסתבר שאישה אחת נהגה לצבור כסף בתוך המזרן שלה, בשלב כלשהו נצבר סכום כסף גדול המוערך בכמיליון דולר. אלא שבאחד הימים הבת של האישה הזאת, התבוננה במזרן הישן והמרופט, והחליטה להפתיע את אמא שלה, היא החליטה לרכוש עבורה מזרן חדש ויפה. הבת כל כך שמחה במזרן החדש שהיא רכשה בעבור אמא שלה, עד שמיהרה להיפטר מהמזרן הישן, והשליכה אותה לזבל.

האם האמא הופתעה? זאת בהחלט היתה הפתעה, אבל ככל וכלל לא נעימה. כל החסכונות שלה היו בתוך המזרן הזה. מייד יצאו לחפש אחרי המזרן, הגיעו גם אל אתר הזבל, אבל כל המאמצים וכל החיפושים העלו חרס, דבר לא נמצא. כל החסכונות של האמא ירדו לטמיון.

סיבה נוספת להשקיע את הכסף בבנק ולא להניח אותו סתם כך בבית, היא שכסף בתוכנית חיסכון צובר ריבית. אמנם לא מדובר בריביות גבוהות, אבל עדיין הכסף גדל וצומח ותקבלו בעבורו תמורה. הכסף מתווסף. בידקו מהן האופציות הקיימות, איזה תוכניות חיסכון מציע לכם הבנק, ואיזה מסלולים קיימים.

אפשרות אחרת היא להשקיע את הכסף בתיק השקעות, באמצעות אחד מבתי ההשקעות. כאשר אתם ניגשים לבית השקעות, עליכם להסביר מהן מטרותיכם, ובאיזה סוג השקעה אתם מעוניינים. קיימות השקעות סולידיות יותר, כאשר גורם הסיכון להפסד נמוך, אבל גם הרווחים לא יהיו גדולים מאוד, וקיימות השקעות עם אפשרות לרווחים גדולים יותר, אך גם מגלמות בתוכן סיכון להפסד. כל הגורמים האלה צריכים להילקח בחשבון. שימו לב שאינכם מוסרים את כספכם לכל אחד שטוען שאפשר להשקיע דרכו. תמיד מוטב להשקיע בבית השקעות גדול ידוע ומוכר. מדוע אני אומר את זה? מכיוון שהיו כבר מקרים שאנשים שמו את כספם אצל אדם אשר הבטיח להשקיע עבורם את הכסף, ולבסוף הם הפסידו הכול. לא רק פרשת מוני פנאן ממכבי תל אביב, אלא היו פרשות נוספות שבהן אזרחים תמימים שמו את כספם אצל מישהו, ובסופו של דבר לא ראו יותר את הכסף הזה.

נקלעת לפשיטת רגל? 5 עו''ד שיעזרו לך לעבור את התהליך בהצלחה

על סף פשיטת רגל? אתה לא לבד, זה קורה לרבים  וטובים. אנשים שהתחילו עם אמביציה להקים ביזנס משלהם, השקיעו מכספם ומרצם. עבדו קשה מבוקר עד ערב....