יום רביעי, 5 באוקטובר 2011

הכסף שנשאר




כסף

כסף נשאר לנו בכל מיני תקופות בחיים. יש אנשים שערכו חתונה, והשקיעו בהפקתה, אך למזלם האורחים שלהם היו מספיק נדיבים במתנות, עד שלא רק שכיסו את כל הוצאות החתונה, אלא אף נשאר כסף עודף מהצ'קים והמזומנים אשר ניתנו כתשורה לזוג הטרי.

יש אנשים שהתכווונו לבצע רכישה של רכב או מוצר יקר אחר, הכינו מראש את הסכום הדרוש, ולבסוף רכשו מוצר זול יותר, בין אם מצאו הזדמנות טובה, או בין אם הצליחו להתמקח ולהוריד במחיר, מה שבסופו של דבר הותיר עודף של כסף בכיסם.
הכסף שנותר

מה עושים עם אותו כסף שנשאר? כמובן שתמיד יהיו כאלה שיאמרו לך שבכסף העודף הם יכולים לממן איזו גיחה לסופשבוע בצימר בצפון, או סופשבוע כלשהו בבית מלון. יהיו כאלה שירצו לנצל את ההזדמנות כדי לרכוש סט של בגדים אופנתיים חדשים. בשעה שזה די קל להוציא כסף, ואני בטוח שלא יחסרו שימושים לכסף הזה, הרי שבמקרים כאלה שנותר סכום עודף, כדאי לעצור לרגע אחד ולחשוב. ראשית עליכם לשאול את עצמכם האם יש לכם חובות כלשהם. העסקה הכי פחות משתלמת לכל בית אב, ולכל משפחה, היא להיות במינוס. עליכם לעשות כל מה שאתם רק יכולים, להשקיע את מירב המאמצים כדי לשמור על חשבון הבנק שלכם בפלוס. הסיבה היא שאנשים שנכנסים למינוס משלמים עמלות מטורפות בבנק, או בחברת האשראי. הריבית הזאת במקרים מסוימים עלולה להרקיע שחקים ולהגיע אפילו עד ל 15%.

ייתכן עכשיו שברגע זה אתם קוראים שורות אלה, ומנפנפים בידכם בביטול,  "אנחנו לא במינוס" אתם אומרים לעצמכם. כל מה שכתוב כאן לא נוגע לנו. אז אני רוצה לומר לך יקירתי, ולך גבר, שזה נוגע לכם ועוד איך. אני מכיר הרבה מאוד אנשים שעד לפני שנה או שנתיים מצבם בבנק היה מצוין, הם מעולם לא נכנסו למינוס, אבל אז תנאי המשכנתה שלהם השתנו, הריבית עלתה, באותה התקופה הם גם החליפו רכב. במקרים מסוימים פתאום פוטר אחד מבני הזוג, אתם מבינים, אף אחד לא מחוסן מפני התדרדרות למינוסים. הבעיה במינוס היא שזה דבר שנוטה לתפוח. אתה משלם ריבית, ואם לא סגרת את המינוס, אז זה ריבית ד' ריבית. כלומר הריבית מתווספת על החוב החדש שנוצר, הסכום הגבוה יותר.

הפתרון היחידי הוא לשים כסף בצד ליום סגריר. לקחת את סכום הכסף הזה שנשאר לכם מהחתונה, או מהטיול לחו''ל, או מרכישת הרכב, או מכל דבר אחר שתעלו על דעתכם.  סכום הכסף הזה ייסגר בתוכנית חסכון נושאת ריבית בבנק. כך שכאשר באחד הימים תגיעו חלילה למצב של מינוס, לא תהיה לכם בעיה לסגור אותו, יהיו לכם עתודות ורזרבות של כסף, שיצילו אתכם.

נקלעת לפשיטת רגל? 5 עו''ד שיעזרו לך לעבור את התהליך בהצלחה

על סף פשיטת רגל? אתה לא לבד, זה קורה לרבים  וטובים. אנשים שהתחילו עם אמביציה להקים ביזנס משלהם, השקיעו מכספם ומרצם. עבדו קשה מבוקר עד ערב....