יום ראשון, 27 בנובמבר 2011

כסף באינטרנט




נדמה שהשמועה שיש כסף באינטרנט עשתה לה כנפיים. כל כך הרבה אנשים שמעו על כך, וכל כך הרבה אנשים מדברים על זה, עד שפשוט אי אפשר לפספס את העניין.
להרוויח כסף באינטרנט
והשמועה הזאת מתבססת על כמה דברים. ראשית, אנשים אמיתיים שבאמת עשו הרבה מאוד כסף דרך האינטרנט. מדובר ביזמים אשר יצרו מוצרי אינפורמציה, בצורה של  ספרים דיגיטליים, סרטי וידיאו וקובצי אודיו. היזמים הללו יצרו מגוון של מוצרים שלציבור יש בהם עניין רב. לדוגמה, ספרים שמכילים מידע איך לרדת במשקל, ספרים שמלמדים איך להרוויח כסף, ספרים שמלמדים איך לבחור טבעת אירוסין, או איך לייצר יין ביתי. כל המידע הזה נארז למוצר אשר נמכר באינטרנט. ייתכן שברגע זה תשאל, אבל מאיפה ליזמים הללו את כל הידע הזה, בוודאי מדובר באנשים שמומחים בשלל נושאים. לא בהכרח. פעמים רבות איש עסקים הוא בסך הכול איש עסקים, הוא יזם, ואיננו מומחה בתחומים רבים ומגוונים. מה שהוא עושה הוא פונה למומחה בתחום מסוים, ומציע לו שיתוף פעולה.

היזם עצמו יחד עם המומחה יוצרים את המוצר, ומתחלקים ברווחים. אם למשל אני יזם שמעוניין ליצור מוצר מידע שמלמד אנשים איך לבנות אתר אינטרנט, אני פונה למומחה בתחום, אנו מצלמים סדרת סרטים שמראה בדיוק איך לעשות זה, ואז מתחילים לשווק את המוצר הזה באינטרנט בעבור אנשים שמעוניינים לבנות אתרי אינטרנט. זוהי דרך אחת.

דרך שנייה למשוך את הכסף מהאינטרנט היא באמצעות יצירת אתרי תוכן ייחודיים, אתרי נישה. במקום ליצור ספר דיגיטלי או מוצר אינפורמציה, אותו יזם, מקים מתוך הידע הזה שהוא ליקט ממומחים, אתר אינטרנט בתחום ספציפי. כך למשל הוא יכול להקים אתר אינטרנט שמלמד איך לרדת במשקל, או אתר שמלמד איך לבחור טבעת אירוסין, או אתר שמלמד איך לעשות יין. נשמע מוכר? דיברנו על זה קודם, כאשר הזכרנו יצירת מוצרי אינפורמציה. אז מה יוצא לו מזה אם הוא שם את כל המידע באינטרנט בחינם, ולא מוכר אותו בכסף? התשובה פשוטה – הוא מוכר שטח של פרסומות. זה בדיוק מה שעושה ערוץ 2 הוא לא גובה ממך כסף תמורת השידורים שלו, אבל משלב פרסומות בתוך השידורים, וכך זה פועל, הגולש מקבל את האינפורמציה חינם, אבל נחשף לפרסומות המופיעות באתר.

נקלעת לפשיטת רגל? 5 עו''ד שיעזרו לך לעבור את התהליך בהצלחה

על סף פשיטת רגל? אתה לא לבד, זה קורה לרבים  וטובים. אנשים שהתחילו עם אמביציה להקים ביזנס משלהם, השקיעו מכספם ומרצם. עבדו קשה מבוקר עד ערב....