יום ראשון, 29 בינואר 2012

חכמתו של הכסף

כסף

מהי חכמתו של הכסף, ואיך כסף יכול להיות חכם? זה כולל ניהול נבון של משאב זה, קבלת החלטות נכונות לגבי חסכון, תקציב והוצאות.
חכמת הכסף
כסף טיפש הוא כזה המבוזבז על שטויות, ועל דברים שמתכלים שאין בהם תועלת רבה. אדם שחולם לזכות במפעל הפיס, ומוציא מאות שקלים, ולעתים אף אלפי שקלים מדי חודש בניסיון לגרוף את המיליונים, שם את כספו על משהו שלא נותן לו כלום. הוא מוציא את מיטב כספו בסיכון כמעט חסר סיכוי. לא מדובר כאן בהשקעה מחושבת, ולא מדובר כאן במשהו שעשוי להניב לו רווחים. הוא נפרד מהשטרות שלו, נושק להם לשלום, ולעולם לא רואה אותם שוב.

דוגמה נוספת לכסף טיפש היא רכישה של מוצרים זולים אך באיכות ירודה. יש אנשים שאומרים שהם לא יכולים להרשות לעצמם את המקרר האיכותי ההוא, או התנור המצוין מהמותג הספציפי ההוא, ולכן הם קונים משהו זול. הבעיה היא שבסופו של דבר הם משלמים מחיר יקר מאוד בעבור מה שבמבט ראשון נראה להם זול. הם רוכשים מקרר שלא מחזיק מעמד יותר מכמה חודשים, מתקלקל, מפסיק לקרר. בהתחלה עוד יש להם אחריות, אבל השנה הראשונה עפה מהר, ואיתם יורד לטמיון כל מה שהושקע במקרר הזה. במקום להשקיע עוד אלפיים או שלושת אלפים שקלים במוצר איכותי שיחזיק מעמד לאורך שנים ארוכות, הם כביכול חסכו את הכסף הזה, אבל בשורה התחתונה יצאו מופסדים. על זה אמרו חז''ל, שכרו יצא בהפסדו.

אל תקנה הרבה מוצרים זולים ונחותים, מוטב לרכוש מעט מוצרים אבל באיכות גבוהה, כאלה שמחזיקים מעמד לאורך שנים ארוכות. כאלה שתיהנה מהם, ואשר ישמשו אותך יום אחר יום, חודש אחר חודש, שנה אחר שנה, מבלי להתקלקל. זוהי תמורה טובה בעבור הכסף. כסף חכם רוכש מוצרים איכותיים, כסף טיפש נוהה אחר המוצרים הזולים והנחותים.

זה מעניין לראות שכסף חכם תמיד מנתב את דרכו אל השקעות וחסכונות, הנושאים ריבית. זהו כסף שצומח שגדל, כסף שנושא ריבית. הוא לא קופא על שמריו, אלא ממש כמו שתיל פורח, שואף לגדול, ולהיות חזק יותר, גדול יותר, ומפותח יותר.

זוהי נקודה למחשבה, האם הכסף שלך חכם או שלא?

נקלעת לפשיטת רגל? 5 עו''ד שיעזרו לך לעבור את התהליך בהצלחה

על סף פשיטת רגל? אתה לא לבד, זה קורה לרבים  וטובים. אנשים שהתחילו עם אמביציה להקים ביזנס משלהם, השקיעו מכספם ומרצם. עבדו קשה מבוקר עד ערב....