יום ראשון, 11 בספטמבר 2011

כסף כמו חול




כסף

המונח כסף כמו חול, מתאר כסף קל שנעשה בכמויות אדירות. מי הם אותם אנשים שמרוויחים כסף כמו חול? ראשית מדובר במדינות המחזיקות בשטחן בארות ומאגרי נפט אדירים המאפשרים להן להתעשר. הנפט הוא משאב אנרגיה טבעי המופק מן הקרקע ונמכר למדינות העולם.  הנפט הינו מוצר חיוני, מכיוון שמפיקים ממנו דלק אשר משמש כלי תחבורה רבים. מכוניות, אוטובוסים, משאיות, מטוסים, ואוניות. גם מוצרי פלסטיק וניילון מופקים מנפט.
כסף רב
מעבר לכך, ישנם אנשים עשירים אשר כמות הכסף העומדת לרשותם מאפשרת להם לרכוש מוצרים בהון  עתק. מדובר במוצרים שכולנו מכירים ורוכשים אותם אולי ב 50 שקלים או 100 שקלים. לדוגמה יין, בשעה שניתן בסכום של עד 100 שקלים לרכוש יין סביר, הרי שיש אנשים עשירים שמשלמים עשרות אלפי דולרים בעבור היין שהם שותים. למעשה בכסף שהם קנו בקבוק יין, מרבית האנשים היו רוכשים לעצמם מכונית.
אם זה היין שהם שותים, אז איזה מכונית רוכשים להם אותם אנשים שיש להם כסף כמו החול אשר על שפת הים? הם רוכשים מכונית במחיר של יותר ממליון דולר. לדוגמה, למבורגיני לבנטון עולה כמיליון וחצי דולר. מרבית האנשים היו רוכשים וילה במחיר הזה.

כאשר יש לך כסף כמו חול אתה לא מסתפק רק בשתיית יין בעשרות אלפי דולרים, ובמכונית במיליון וחצי דולר, לרוב אתה גם רוכש לעצמך יאכטה מפוארת. יאכטה מתחילה ממחיר של כ 50 אלף דולר לפשוטות שביניהן, ומגיעות עד לסכומים של  2 מיליון דולר למפוארות והגדולות שבהן.

מה הסיכוי שלך להיות מיליארדר? תאורטית הסיכוי לא גדול. כדי להיות מיליארדר עליך להיות בעל עסק גדול במיוחד, עסק כל כך גדול עד שהוא מונפק בבורסה. בין עשירי הארץ נמנים נוחי דנקנר, גיל שויד, בעל חברת צ'ק פוינט, ואף רמי לוי שהגדיל את עסקיו ורווחיו באופן ניכר בשנים האחרונות. יש עוד טייקוני תקשורת, בעלי בנקים, כמו שרי אריסון בעלת בנק הפועלים, וכמו סטף ורטהיימר, תעשיין מצליח.

מצד שני מי צריך את כל הכסף זה? הרי בסופו של דבר גם להתגורר בבית שעולה מיליון דולר אחד, ולנהוג ברכב שעולה מאה אלף דולר, אלה הם חיים מספיק טובים. אם באופן תאורטי מישהו היה בא ואומר לכם שהוא רוצה לעשות איתכם עסק, הוא רוצה לתת לכם יאכטה בשווי של מיליון דולר, ובית בשווי של 10 מיליון דולר, אבל בתנאי אחד, שהם ישמשו אך ורק אתכם, ושאסור לכם למכור אותם, האם הייתם מקבלים את ההצעה? זאת אמנם שאלה היפוטתית, אבל עדיין שאלה יפה וטובה, מהי תשובתכם?

ובכן, אני יודע שהרבה אנשים היו מתפתים לומר שהם מקבלים את ההצעה. יחד עם זאת צריך לקחת בחשבון שבית ויאכטה שכאלה מצריכים הוצאות שוטפות גדולות מאוד. תחשבו לרגע רק כמה ארנונה ומיסים תשלמו על שני הנכסים הללו. כדי לתחזק יאכטה שעולה מיליון דולר, צריך הרבה מאוד כסף. דמי עגינה במרינה, תשלום לצוות שיתפעל את היאכטה. שורה תחתונה אתם תזדקקו לעשרות אלפי שקלים מדי חודש רק כדי לתחזק את הבית ואת היאכטה וזאת אחרי שקיבלתם אותם במתנה.

נקלעת לפשיטת רגל? 5 עו''ד שיעזרו לך לעבור את התהליך בהצלחה

על סף פשיטת רגל? אתה לא לבד, זה קורה לרבים  וטובים. אנשים שהתחילו עם אמביציה להקים ביזנס משלהם, השקיעו מכספם ומרצם. עבדו קשה מבוקר עד ערב....