יום ראשון, 4 בספטמבר 2011

כסף | מוצרים ושרותים




כסף

כל הכסף הזה שמתגלגל בבורסה, כל הכסף שנעשה מדי יום בטרנזקציות נאמד מיליארדים ביממה. בסופו של דבר כסף  הוא התמורה בעבור מוצר או שירות כלשהו. אנו משלמים חשבון חשמל, מכיוון שאנו מקבלים שירות של זרם חשמל בביתנו, ומשלמים בעבור גובה הצריכה. אנו משלמים לספק האינטרנט, מכיוון שהוא מאפשר לנו להתחבר אל הרשת און ליין ולגלוש באינטרנט.

אנחנו גם משלמים לסופרמרקט בעבור מוצרי מזון, ומוצרי ניקוי שאנו רוכשים ממנו. מהו כסף? כסף הוא תמורה לסחורות ושירותים. לאף אחד לא תהיה מוטיבציה, ולא יהיה הרצון לשלם למישהו אחר כסף, אם הצד השני אינו מספק לו סחורה כלשהי או שירות כלשהו.

מה ההבדל בין מוצר לבין שירות? בשני המקרים מדובר בסחורה, אך סחורה מסוג אחר. בדוגמאות שנתנו כאן קודם, הזכרנו גם מוצרים וגם שירותים. מוצרים הם דברים שיוצרו על ידי מישהו. מדובר במשהו מוחשי שאפשר להחזיק בידיים. בשר הוא מוצר, וגם גבינה היא מוצר. פיצה היא מוצר, וחלב הוא מוצר. מצד שני גם בית הוא מוצר, ומכונית  היא מוצר.  

שירות הוא סוג אחר של מוצר. גם כאן מדובר במשהו שאנו זקוקים לו וצורכים אותו, כפי שצורכים  מוצר, אך מדובר במשהו לא מוחשי. אם מחשב למשל הוא מוצר, הרי שהתשלום לספק האינטרנט הוא שירות. שירותי אינטרנט. מעצב השיער מספק לנו שירותי תספורת ועיצוב שיער. כאשר אתה או את יוצאים ממעצב השיער, ומשאירים אצלו כמה מאות שקלים, אתם לא יוצאים עם משהו מוחשי ביד, אלא תספורת  מעוצבת לראש. אם תיקנו ממנו קרם לשיער, אז רכשתם מוצר וזאת בנוסף לשירות שהוא התספורת, הצבע לשיער והפן עצמם.

ישנם  מקומות שבהם אנו מקבלים גם מוצרים וגם שירותים. דוגמה טובה לכך היא מסעדה, כאשר אתם יושבים לסעוד את ליבכם במסעדה, הארוחה עצמה מהתפריט היא מוצר, ואילו המלצרית שמגישה לכם את הארוחה מספקת לכם שירות.

נקלעת לפשיטת רגל? 5 עו''ד שיעזרו לך לעבור את התהליך בהצלחה

על סף פשיטת רגל? אתה לא לבד, זה קורה לרבים  וטובים. אנשים שהתחילו עם אמביציה להקים ביזנס משלהם, השקיעו מכספם ומרצם. עבדו קשה מבוקר עד ערב....