יום ראשון, 27 במאי 2012

כסף מסקרים


רבות נכתב על להרוויח כסף מסקרים. יש כאלה המבססים עסק שלם על זה שהם מציעים לציבור להירשם לאתר סקרים תמורת תשלום. ככל הנוגע לנושא של להרוויח כסף  מסקרים, יש שני גופים עיקריים שמרוויחים יפה מאוד מהתחום הזה.

ראשית חברות הסקרים עצמן. מדובר בעסק לכל דבר. חברות מסחריות, וגופים שונים מעוניינים לבצע סקר בקרב הציבור. אם למשל חברה כלשהי השיקה פרסומת חדשה, היא רוצה לבדוק מהי ההיענות של הציבור לאותה פרסומת, האם המסר נקלט היטב, ומה אנשים הבינו מהפרסומת. האם הציבור אהב את התשדיר, או שהוא עורר בו התנגדות. החברות הללו פונות אל חברות שמבצעות סקרים על מנת להשיג את הנתונים הללו, שעבורם הם בעלי ערך. אם שמתם לב היו פרסומות בערוץ 2 -  תשדירי פרסום  -  שירדו לאחר פרק זמן קצר, ובמקומם הופיעו תשדירים חדשים של אותה החברה ממש, ובאותו הנושא. זה קרה בעקבות תוצאות הסקרים. כאשר עולה מהסקר שאנשים לא אוהבים את הפרסומת או חושבים שהיא לא הולמת, או לא מעניינת, החברה המסחרית, ממשיכה לפרסם את המוצר או השירות אבל בתשדיר חדש. זוהי רק דוגמה אחת.

החברות שעושות את הסקרים צריכות לנסח את השאלות באופן כזה שניתן יהיה לנתח אותן בשלב מאוחר יותר, ולהסיק מתוכן מסקנות, לכאן או לכאן. אבל הסוקרים צריכים שהציבור ישתף עמם פעולה. מכיוון שההיענות עם השנים לסקרים רק הולכת ויורדת, יש מספר חברות אשר מבצעות את הסקרים באמצעות האינטרנט, ומציעות תמורה ותגמול בעבור ההשתתפות בסקרים. הדבר מבטיח שיתוף פעולה, מכיוון שהאדם שממלא את הסקר יודע שהוא מתוגמל בעבור זה, ואינו משקיע את זמנו לחינם. ההרשמה לאתרי הסקרים היא חינמית, והתגמול על הסקרים נע בין שקל אחד למספר שקלים תלוי באורך הסקר.

בעקבות ההייפ הגדול שנוצר באינטרנט בנושא של מילוי סקרים תמורת תשלום, יזמים פרטיים החליטו אף הם לבנות אתרי סקרים  (בעיקר באנגלית) ולנסות לגבות כסף מגולשים תמימים. וכאן בדיוק הנקודה להזהיר אתכם, שלא לשלם בעבור אף אתר סקרים אשר מבטיח לכם הכנסה ופרנסה מסקרים. אני רוצה לומר את זה כאן חד וחלק, אי אפשר להתפרנס בתור אדם פרטי שממלא סקרים. זה פשוט לא מציאותי. יש אתרי אינטרנט שיבטיחו לכם שרק אם תרשמו אליהם ותשלמו להם את דמי ההרשמה (כמה עשרות דולרים) הם לא יפסיקו לשלוח לכם סקרים אל תיבת האימייל. איזו פנטזיה, נרשם לאתר, נמלא סקרים 3 שעות ביום, נרוויח כמה אלפי דולרים מידי חודש, ונסתלבט לנו במשך כל שאר היום, ונעשה חיים משוגעים. נשמע לכם הגיוני? גם לי לא.

נקלעת לפשיטת רגל? 5 עו''ד שיעזרו לך לעבור את התהליך בהצלחה

על סף פשיטת רגל? אתה לא לבד, זה קורה לרבים  וטובים. אנשים שהתחילו עם אמביציה להקים ביזנס משלהם, השקיעו מכספם ומרצם. עבדו קשה מבוקר עד ערב....