יום רביעי, 16 בנובמבר 2011

כסף וזהב




בעולם העתיק כאשר רצו לומר שאדם הוא עשיר היו אומרים שיש לו הרבה כסף וזהב. כאשר בני ישראל יצאו ממצרים כתוב בספר שמות  וישאלו, ממצריים, כלי-כסף וכלי זהב. כבר אז בזמן הקדום נחשבו מתכות אלה למתכות יקרות. זוהי גם הסיבה שעד היום יוצרים תכשיטים מחומרים יקרים אלה, ואנשים עונדים אותם על גופם -  טבעות, צמידים שרשראות, שעונים ותליונים.
מטבעות זהב
לא כל האנשים יודעים אבל אפשר לקנות זהב מבלי להחזיק אותו ברשותנו, מדובר בהשקעה בזהב. אנו בעצם קונים את הערך של הזהב. קיימות תעודות סל של קניית זהב וכסף, זה דומה לרכישת מניות. אפשר לדוגמה לרכוש זהב בסכום של אלפיים שקלים, ולמכור אותו כאשר מחירו עולה. מומחים אומרים שכאשר השווקים בטלטלה, הרי שהזהב עשוי להוות אי של יציבות וביטחון, ואלה הם גם הזמנים שמחירו של הזהב ממריא ועולה, מכיוון שאנשים חוששים להשקיע בשוק המניות התנודתי. לעומת זאת כאשר שוק המניות עולה ועולה לאורך תקופה ארוכה, אז פחות אנשים רוכשים זהב, ופונים אל שוק ההון, וכך מחירו של הזהב שוב יורד. רווחים מהזהב מתבצעים על ידי רכישתו במחירי שוק נמוכים, ומכירה כאשר מחירי השוק עולים וגואים. באותה המידה ניתן לרכוש גם כסף, אנו מתכוונים כאן למתכת ולא לשטרות כסף. כמו בכל השקעה גם כאן ישנו סיכון, אף על פי שיש אנשים שדיווחו על רווחים יפים מהשקעות אלה.

מתכות אלה משמשות גם על מנת להעניק פרסים, באולימפיאדה מעניקים למקום הראשון מדליית זהב, ואילו המקום השני זוכה במדליית כסף. המקום השלישי אגב נאלץ להסתפק במדליית ארד. ארד עשוי משילוב של נחושת ובדיל, ולכן גם ערכו נמוך יותר. שם נוסף לארד הוא ברונזה.

המילה זהב משמשת בלשון העברית והלועזית על מנת לתאר תכונות טובות באדם, למשל יש לו לב זהב, הוא בחור זהב. לעומת זאת הביטוי, לא כל הנוצץ זהב, מעביר את המסר שלא כל מה שנראה יפה ואטרקטיבי במבט ראשון, אכן כזה.

נקלעת לפשיטת רגל? 5 עו''ד שיעזרו לך לעבור את התהליך בהצלחה

על סף פשיטת רגל? אתה לא לבד, זה קורה לרבים  וטובים. אנשים שהתחילו עם אמביציה להקים ביזנס משלהם, השקיעו מכספם ומרצם. עבדו קשה מבוקר עד ערב....