יום רביעי, 21 בדצמבר 2011

כסף זר




מה שנחשב לכסף זר עבור האחד הוא הכסף המקומי בעבור מישהו אחר. אך  מכיוון שאנו תושבי ישראל הדוברים עברית נתבונן מנקודת מבט ישראלית. עבורנו כל מטבע אחר פרט לשקל נחשב לכסף זר, יחד עם זאת כאשר מדברים על מטבע שכזה מתכוונים בעיקר לדולר וליורו. אם אנו עושים שימוש בשקלים אז לשם מה בכלל לנו להתעסק עם כסף זר אחר? האם לא מוטב לנו לדבוק בשקל שלנו.
כסף זר - יורו
שאלה טובה, יחד עם זאת יש מצבים שלא ניתן להימנע מרכישת מטבע זר. לדוגמה, כאשר יוצאים לטיול לחו''ל, אנחנו לא יכולים לעשות שימוש בשקלים שלנו בארצות הברית באנגליה או ביוון. אם נטוס לנופש ביוון נצטרך להצטייד ביורו, אם ניסע  לאנגליה, נצטרך להצטייד מבעוד מועד בלירה שטרלינג, ואילו נטוס לטיול לארצות הברית (בקליפורניה כבר הייתם?) אז נעשה שימוש בדולרים.

כאשר אתה טס ליעד כלשהו בעולם, הרי שעליך לבצע מראש המרה, כלומר להחליף שקלים במטבע המקומי של אותה המדינה. כאשר מבצעים המרה משלמים עמלה, אשר נקראת עמלת המרה, כך שככל שנבצע יותר המרות כך נשלם יותר עמלות.

דרך נוספת בה נעשה שימוש בכסף זר היא כדי לעשות כסף. שער החליפין של הדולר למשל משתנה. הוא יכול לעלות או לרדת ביחס לשקל, כך שאם נקנה דולרים כאשר מחירו של הדולר נמוך, ונמכור אותו כאשר שער הדולר יהיה גבוה, אז נהיה מסוגלים להרוויח את ההפרש, ולעשות מזה כסף. יש אנשים שזה ממש המקצוע שלהם וזה בדיוק מה שהם עושים, הם סוחרים במט''ח, כלומר במטבע חוץ. המסחר במט''ח יכול להיות רווחי, יחד עם זאת עלול גם להיות מסוכן. רק אנשים מומחים, אשר עברו הכשרה מתאימה, יכולים להרוויח כסף מעסקאות שכאלה.

אבל אפשר גם להרוויח ממטבע חוץ גם בלי להיות סוחרים בשוק ההון. השיטה היא פיקדון דולרי. כלומר לקוח הבנק מבקש להשקיע את כספו בתוכנית הצמודה לדולר, כך שבמידה ושער הדולר יעלה, הוא ירוויח מעלייתו של המטבע הזר.

נקלעת לפשיטת רגל? 5 עו''ד שיעזרו לך לעבור את התהליך בהצלחה

על סף פשיטת רגל? אתה לא לבד, זה קורה לרבים  וטובים. אנשים שהתחילו עם אמביציה להקים ביזנס משלהם, השקיעו מכספם ומרצם. עבדו קשה מבוקר עד ערב....