יום ראשון, 23 באוקטובר 2011

כסף נוסע




אנשים רבים שטסים לחו''ל לא נותנים דעתם על כך שהכסף הנוסע איתם הוא כסף שצריך לשמור עליו מכל משמר. יותר מדי אנשים מקלים ראש, ומסיימים בכך שכספם נגנב מהם. זה תמיד לא נעים לגלות שמישהו העלים לך את כספך, אבל כאשר אתה בארץ זרה, זה אפילו עוד יותר גרוע. וחבל מאוד, כי במרבית המקרים ניתן היה למנוע את המקרים המצערים הללו.
כסף טס
נתחיל עם הדברים הפשוטים והדי מובנים מאליהם, אבל זה מעניין שחלק מהאנשים עדיין לא מצייתים לכללים הללו. ראשית כל, ללכת עם ארנק בכיס האחורי של הג'ינס, זה ממש לא חכם. זאת ממש פירצה לכייס. השיטה שלי היא שימוש בחגורת כסף. זוהי חגורה אשר מולבשת על הגוף, מתחת לחולצה, ויש בה כיס עם רוכסן לאחסון הכסף. אבל שימו לב, כאשר אתם זקוקים לכסף ושולפים אותו, אל תעשו את זה בפרהסיה. מה שאני עושה, אני שם בכיס הקדמי כסף מזומן, בסכום קטן של  50 אירו עד 100 אירו. הכסף הזה שמונח בכיס הקדמי, בכלל לא מורגש, וקשה מאוד להבחין שהכיס הזה אכן מכיל משהו בתוכו. אני אומר לעצמי, שבמקרה הגרוע ביותר, אפסיד את 50 היורו הללו, אבל לא יותר. אם אתה צריך לשלוף כסף מתוך החגורה הזאת, היכנס אל השירותים באחת המסעדות או בתי הקפה, נעל את הדלת, הוצא את השטר או השטרות הנחוצים, הנח אותם בכיסך הקדמי, והנה יש לך מזומנים מוכנים.

דבר נוסף, כאשר אני מגיע לבית מלון שיש בו כספת, מייד אני שומר את כל הכסף בכספת. ומוציא בכל יום סכום קטן שיספיק ספציפית לאותו היום. כך, שוב אני לא שם את כל הביצים בסל אחד, מפזר סיכונים, ואומר לעצמי, שבמקרה הכי גרוע, הלכו 100 יורו, אבל אני עדיין יכול להסתדר היטב, והטיול שלי לא יופרע.

ככל שתנקוט אמצעי זהירות, ותפעל על פי הכללים הללו, כך תגדיל באופן משמעותי את הסיכויים שתיהנה מהחופשה שלך, בלי אי נעימויות לא רצויות.

עצה טובה נוספת שאני רוצה לתת לך היא שעוד לפני שאתה יוצא לטיול עצמו, צלם את כל המסמכים, את הדרכון, את כרטיסי הטיסה, ושמור אותם בתיק נפרד. אני מכיר מישהו שלפני כל טיול סורק את כל המסמכים הללו, הופך אותם לקבצים דיגיטליים, ושולח אותם לעצמו באימייל, כך שאם חס וחלילה, מסמך כלשהו הולך לאיבוד, תמיד הוא יכול להיכנס אל חשבון האימייל שלו מכל מחשב בעולם, ולהוריד עותק של המסמכים.

נקלעת לפשיטת רגל? 5 עו''ד שיעזרו לך לעבור את התהליך בהצלחה

על סף פשיטת רגל? אתה לא לבד, זה קורה לרבים  וטובים. אנשים שהתחילו עם אמביציה להקים ביזנס משלהם, השקיעו מכספם ומרצם. עבדו קשה מבוקר עד ערב....