יום רביעי, 9 במאי 2012

לאן הכסף שלך הולך?

מדברים על כסף
האם פעם חשבת לאן הכסף שלך הולך? אני מתכוון, האם פעם אחת ישבת עם עצמך באופן רציני ובדקת בדיוק לאן כל שקל ושקל הולכים? מרבית האנשים לא עושים זאת, אבל זה תרגיל פיננסי שכדאי שכל אדם וכל משפחה יעשו לפחות פעם אחת בשנה. כדי לזכור לעשות זאת פעם בשנה אתה יכול לבחור בכל פעם שמתחלפת שנה, בכל שנה חדשה. אבל אני דווקא הייתי מציע לך לעשות את זה במועד יום ההולדת שלך. מדוע דווקא ביומולדת ולא בשנה החדשה? מכיוון ששנה חדשה היא עניין כללי, ויום הולדת זה עניין אישי. כאשר אתה מסתכל על הדברים בפרספקטיבה של יום הולדת, אז למעשה אתה מתייחס לגיל שלך, ולמצבך הכלכלי בגיל זה. לכן כל העניין הופך מותאם אישית.
לאן הכסף הולך
על אף הפיתוי הגדול, אני לא אעשה לך כאן רשימת מכולת לגבי כל סעיפי ההוצאות האפשריים. אני מתאר לעצמי שאתה כבר מכיר אותם. יחד עם זאת אתן לך את העצות הטובות ביותר על מנת למצוא עקבות לכל ההוצאות שלך, כדי שתדע להשיב בדיוק על השאלה הזאת המופיעה בכותרת מאמר זה.
מדוע זה חשוב לדעת לאן הולך הכסף? תאר לעצמך בן אדם שהולך במדבר ומשווע להגיע אל מקור מים. הוא לא יודע יודע לאיזה כיוון ללכת, הוא לא יודע כמה מים כבר נשארו לו במימיה, הוא לא יודע כמה אוכל נשאר לו, והוא לא יודע כמה נותר לו ללכת במדבר עד שהוא יגיע למקור מים חיים. לעומת זאת תאר לעצמך סיטאוציה בה האדם יודע שיש לו חצי מימיה של מים, הוא יודע שיש לו כריך ותפוח. יש לו מפה של המדבר ומצפן, והוא יודע שאם הוא יצעד בכיוון צפון, בעוד שלושה קילומטרים הוא יגיע אל מקור מים, שבו  יוכל להרוות את צמאונו, ואף למלא את המימיה עד תומה. הוא גם רואה במפה שאחרי מקור המים, אם הוא ימשיך עוד שני קילומטרים נוספים, הוא ייצא מהמדבר ויגיע למקום מיושב. האם אתה כבר רואה את ההבדל בן השניים?
ידע הוא כוח, וידע נותן לך לראות למרחקים ולדעת לאן אתה הולך, לכלכל את צעדיך ואת מעשיך בהתאם. אבל כאשר אתה מחוסר את הידע הזה, אתה מתנהל כמו אותו אדם במדבר שאין לו מושג לאיזה כיוון ללכת, והוא לא יודע אם ומתי יגיע לנווה מדבר. זאת בדיוק הסיבה שעליך לעשות את התרגיל הזה, ולא באופן חד פעמי, אלא בכל יום הולדת מחדש.
למשך תקופה של חודש ימים כתוב כל הוצאה וכל תשלום. כתוב כל שקל שיצא מכיסך, מחשבון הבנק שלך, או מכרטיס האשראי שלך. כאשר המידע הזה בידך, פתח קובץ  מלל במחשב שלך, ואגד את כל ההוצאות לפי סעיפים. אם למשל קנית קפה 5 פעמים בחודש בדרך לעבודה, הכנס את זה לסעיף  - קופה קטנה. הטכניקה הזאת תראה לך בדיוק לאן הכסף שלך הולך. מדוע זה חשוב לדעת? כדי להבין היכן ניתן לשנות, איפה אפשר לחסוך ומה הם הסעיפים המשמעותיים ביותר בהוצאות שלך.

נקלעת לפשיטת רגל? 5 עו''ד שיעזרו לך לעבור את התהליך בהצלחה

על סף פשיטת רגל? אתה לא לבד, זה קורה לרבים  וטובים. אנשים שהתחילו עם אמביציה להקים ביזנס משלהם, השקיעו מכספם ומרצם. עבדו קשה מבוקר עד ערב....