יום רביעי, 26 באוקטובר 2011

כסף סופרים פעמיים




כסף

אומרים שראשי התיבות של המילה כסף היא כסף סופרים פעמיים. מדוע לא להסתפק בספירה אחת, כאשר מדובר בשטרות הללו? ראשית, אנחנו רוצים להיות בטוחים שזה אכן הסכום. אתם מקבלים שטרות מהפקידה בבנק, אתם מקבלים שטרות בעבור מוצר כלשהו שמכרתם למישהו. למשל, מכרתם את האוטו הישן שלכם, מדובר כאן בהרבה שטרות של כסף. די בשגיאה קטנה, ואפשר להפסיד מאות שקלים בשניות. כך לדוגמה שטרות יכולים להידבק זה לזה, ולהיספר כשטר אחד, יכולים להיות סיבות רבות לכך שתמיד כדאי לבצע ספירה חוזרת לסכום זה או אחר.

אבל מאחורי כל זה מסתתרת סיבה פסיכולוגית. כאשר אנו עוסקים בכסף, מחזיקים בידנו מרשרשים, הרי שמתחולל בנו תהליך פיזיולוגי מסוים, ההתרגשות עולה, קצב פעימות הלב מתגבר, ולעתים מתחולל סוג של בלבול. לא לשווא קבענו חכמינו זיכרונם לברכה, כסף יעוור עיני חכמים. לממון יש תכונה שהוא גורם לנו לתחושת שונות, ועלול לעורר בנו רגשות כאלה ואחרות.
כסף - ספירה חוזרת
מעבר לכך שאנו עצמנו עלולים לשגות בספירה, הרי שצריך לקחת בחשבון שגם הצד השני, זה שמוסר לנו את הכסף עלול לשגות בספירה, או בכוונה לתת לנו שטר או כמה שטרות פחות, מתוך תקווה שלא נבחין בכך. הכלל הוא שברגע שאתם מקבלים את הכסף לידיכם אתם סופרים אותו ומוודאים שכל הסכום בידיכם. אם מסיבה כלשהי הכסף חוזר שוב לידיו של צד שני, הרי שעליכם לבצע את הספירה מחדש, ולא לסמוך על הספירה שבוצעה קודם, מכיוון שהכסף עבר לידיו של האדם השני.

אם גילית בספירה שסכום הכסף נמוך או פחות ממה שהיית אמור לקבל, אל תתבייש לציין זאת באוזניו של הצד השני. יש אנשים שמתייבשים לומר, אבל הכלל הוא שכאשר מדובר בכסף, אין מקום לביישנות, פשוט צריך לומר משהו כמו, רגע אבל אני רואה שיש כאן רק  2900 שקלים ולא שלושת אלפים שקלים.

נקלעת לפשיטת רגל? 5 עו''ד שיעזרו לך לעבור את התהליך בהצלחה

על סף פשיטת רגל? אתה לא לבד, זה קורה לרבים  וטובים. אנשים שהתחילו עם אמביציה להקים ביזנס משלהם, השקיעו מכספם ומרצם. עבדו קשה מבוקר עד ערב....