יום רביעי, 22 בפברואר 2012

ריח הכסף

כסף

איזה ריח יש לכסף? ומה הקשר בין ריח לכסף. ובכן מסתבר שאכן יש קשר. האם קרה לכם פעם שעברתם ליד מאפייה שעלו ממנה ניחוחות של מאפים חמים וטריים שזה עתה יצאו מהתנור? לא התכוונתם מראש להיכנס למאפייה או לקונדיטוריה הזאת, אבל לא יכולתם לעמוד בפני הניחוח הטוב והמגרה, ונכנסתם פנימה. יצאתם בידיים עמוסות במיני מאפים ובכל טוב. האם יצא לכם לעבור ליד מקום שעושים בו על האש, והריח של השיפודים על האש שיגע לכם את השכל? הלכתם בעקבות הריח וקניתם לכם מנה.
הריח של הכסף
אנשי מכירות, בעלי עסקים וחנויות עושים שימוש בעובדה הזאת על מנת להגדיל את נתח רווחיהם, למכור יותר ולעשות יותר כסף. אשת מכירות אשר משוחחת עמכם ומנסה לשכנע אתכם לרכוש את המוצר החדש שהיא מייצגת יכולה להצליח יותר אם היא תהיה ריחנית מבושם, ומדי פעם תתקרב ותדאג שניחירכם יקלטו את הניחוח. באופן לא מודע, אתם תרצו להישאר בקרבתה, תמשיכו להאזין לה, ואנשי מכירות יודעים היטב, שככל שהלקוח נשאר קשוב לזמן רב יותר, כך הסיכויים למכירה עולים פלאים.

הריח הוא אחד החושים הבסיסיים ביותר, ויש לו תפקיד חשוב ביותר, לשמור עלינו. כאשר עולה באפינו ריח עבש ולא טוב, אנו רוצים להתרחק ממקור הריח הלא טוב. אם אפינו מריח מאכל רקוב, אז הריח כבר מזהיר אותנו להימנע ממנו. אנו חשים סלידה מריח רקבון, ומרחיקים את המזון מפינו. הנה כך נשמרנו מהרעלת קיבה. אבל הדבר עובד גם הפוך, כאשר אנו נמצאים בסביבה נעימה, שבה יש נינוח טוב ונעים, אנו באופן תת מודע, רוצים לשהות שם יותר זמן, ולבלות במקום עוד ועוד.

אז איך אפשר להרוויח מזה יותר כסף? סוחרים חכמים וממולחים שהבינו את הפוטנציאל הטמון בריח, מפזרים ריחות וניחוחות נעימים בחלל החנות, וכך גורמים ללקוחות להישאר יותר זמן בחנות, ולרכוש יותר מוצרים. כך העסק מרוויח יותר כסף, ומחזור המכירות גדל בצורה ניכרת.

נקלעת לפשיטת רגל? 5 עו''ד שיעזרו לך לעבור את התהליך בהצלחה

על סף פשיטת רגל? אתה לא לבד, זה קורה לרבים  וטובים. אנשים שהתחילו עם אמביציה להקים ביזנס משלהם, השקיעו מכספם ומרצם. עבדו קשה מבוקר עד ערב....