יום רביעי, 23 בנובמבר 2011

כסף לעם




יש ממשלות שמעניקות כסף לעם שלהן. היו כבר מקרים כאלה במהלך השנים שממשלים שונים ברחבי העולם פשוט נתנו מענקים כספיים לתושביהן. אבל כסף לעם זה לא רק לחלק כספים (שזאת מחווה יפה בפני עצמה), אלא להתבונן איפה לוקחים כסף מהתושבים, ולהותיר אותו בידיהם. כלומר, לא לקחת אותו מהם. כך יהיה לאנשים יותר, גם אם אף אחד לא ממש מחלק להם שטרות מזומנים.
לחלק כסף לעם
אז איך אפשר להותיר יותר כסף בידי העם, יותר משאבים כלכליים בידי תושבי המדינה, כך שיוכלו לקיים איכות חיים טובה יותר, או במילים אחרות, לחיות כמו בני אדם. מחאת האוהלים שפרצה ביולי 2011 לא פרצה לשווא, היו מתחת לפני השטח כבר זמן רב, תחושות של מרמור וקושי של אנשים שהשקיעו ממיטב זמנם ומרצם על מנת להתפרנס. האנשים הללו למדו, רכשו השכלה, השקיעו שעות רבות בעבודה, יגעו קשות, אבל להפתעתם, לא הצליחו לקיים חיים נורמליים. ולא מדובר כאן באנשים שהרוויחו משכורת מינימום, אלא משכורת טובה, משכורת ממוצעת במשק, ולעתים אף מעל הממוצע, מדוע האנשים הללו לא הצליחו להסתדר עם מה שיש להם? אפשר לנסח את התשובה בשתי מילים, יוקר מחיה.

אתה מבין כאשר מחירי המוצרים עולים בהתמדה והמשכורת לא משתנה בהרבה, הרי שמתחיל תהליך של שחיקת שכר, ושחיקה באיכות החיים. פתאום כדי למלא מיכל דלק צריך לשלם יותר מ 300 שקלים. פתאום בעבור אותן הקניות בסופרמרקט, שהיינו משלמים עבורן 1000 שקלים, עולים לנו  1800 שקלים. זו אותה עגלת מוצרים, אבל המחירים עלו פלאים.

רק 5 או 6 שנים לפני מחאת האוהלים, ניתן היה לרכוש דירה הזולה לפחות ב 50%. אנשים הבינו שהם לא יכולים לרכוש לעצמם דירה, וגם דמי השכירות מאוד גבוהים. כי ככה זה, כאשר מחיר הדירות עולה, אז אוטומטית גם מחירי השכירות עולים, מכיוון שאתה שוכר נכס שערכו רב יותר, אז אתה משלם יותר.

על מנת לתת יותר כסף בידי העם, יש צורך לעשות שינוי מהותי במערכת המיסוי. הרבה מאוד מנטל המיסים נופל על כתפי אותם אנשים עובדים, אנשים חרוצים. הם משלמים שיעורי מס הכנסה גבוהים, אחר כך בכל מוצר שהם קונים מגולם מס של מע''מ. עיריות רבות צובעות את המדרכות בכחול לבן, על מנת להעשיר את קופתן, וזה נופל על האזרח. מי שלא ישלם כרטיס חנייה, ישלם ביוקר, בדוחות חנייה יקרים. אני מכיר אנשים שמהות עבודתם היא בחוץ, הם נוסעים ללקוחות בכל רחבי הארץ, ועד כמה שהם משתדלים לחנות במקומות מותרים, ולשים כרטיסי חנייה, הרי שפה ושם הם עדיין חוטפים דוחות חנייה יקרים.

הפתרון הוא להפחית את המיסים באופן ניכר, לבטל את המס המוזר הזה שנקרא מע''מ, שכולנו משלמים בגללו הרבה מאוד כסף, ולהחזיר את כבישי העיר ומדרכות העיר לתושבים של הערים הללו. לאפשר לתושב עיר ספציפית להחנות את רכבו בשטח העיר, מבלי לשלם דמי חנייה.

נקלעת לפשיטת רגל? 5 עו''ד שיעזרו לך לעבור את התהליך בהצלחה

על סף פשיטת רגל? אתה לא לבד, זה קורה לרבים  וטובים. אנשים שהתחילו עם אמביציה להקים ביזנס משלהם, השקיעו מכספם ומרצם. עבדו קשה מבוקר עד ערב....