יום ראשון, 12 בפברואר 2012

כסף ואהבה

מה הקשר, והאם בכלל יש קשר, בין כסף לאהבה? משפטים רבים מצביעים על עוצמתה של האהבה. אהבה עזה כמוות, ו...מים רבים לא יוכלו לכבות את האהבה ונהרות לא ישטפוה. האהבה בתרבויות רבות מתוארת כאש עזה שלא ניתן לכבות.
אהבה וכסף
זוגות שאין להם כסף, מתנחמים בכך שאהבתם הגדולה תחזיק אותם ביחד. אבל המציאות מראה לנו אחרת. מחקרים רבים העלו שכאשר המצב הכלכלי גרוע, לאורך זמן, מתחילים להתגלע קשיים וסדקים באהבות הגדולות ביותר. מחסור בכסף גורם ללחצים ומתחים בבית. כאשר אין כסף לשלם דמי שכירות, או אין כסף לשלם את חשבונות החשמל והמים, ואף גרוע מזה, אין כסף לרכוש מזון לילדים, אז גם האהבה נפגעת. זה לא שכסף קונה אהבה, אבל כסף יכול להבטיח את צמיחתה של האהבה. הכסף בעבור האהבה הוא כמו השמש לפרח. על מנת שבעבור הפרח יהיו תנאים נוחים, כדי שהוא יהיה מסוגל לשגשג ולפרוח במלוא תפארתו, הוא זקוק לאור שמש חמים ונעים, ללא אור שמש הוא יקמול וינבול. וזה בדיוק מה שקורה לאהבה, כאשר מתקיים מחסור חמור בכסף, ולאורך תקופה ארוכה. ישנו פתגם שאומר שכאשר אין כסף, אז גם האהבה בורחת דרך החלון.

זוגות רבים נוטים להאמין שהאהבה שלהם תנצח הכול, שהאהבה כל כך חזקה שהיא תתגבר על כל הקשיים ועל כל המכשולים שייקרו בדרכם. אבל החיים מלמדים אותנו שכאשר מתעוררים קשיים כספיים, ובעיות כלכליות קשות, הן כמעט תמיד מחבלות בקשר הזוגי. די שאחד מבני הזוג יתחיל לחוש לחוץ ועצבני, והנה זה יכול להשפיע על הבית כולו, ולערער את הקשר הזוגי, שהיה יציב וטוב בהתחלה.

מחסור בכסף גורר ויכוחים ומתחים מיותרים בין בני זוג. ויכוחים אשר בסופו של דבר עלולים להידרדר לקרע, ואף להביא בני זוג אל משרדי הרבנות.

אם אתם רוצים לשמור על גחלת אהבתכם, כדאי שתוודאו שמצבכם הכלכלי טוב, ולעשות כל מאמץ להרוויח מספיק כסף, כדי ליהנות מחיים טובים ונוחים, נטולי חיכוכים מיותרים.

נקלעת לפשיטת רגל? 5 עו''ד שיעזרו לך לעבור את התהליך בהצלחה

על סף פשיטת רגל? אתה לא לבד, זה קורה לרבים  וטובים. אנשים שהתחילו עם אמביציה להקים ביזנס משלהם, השקיעו מכספם ומרצם. עבדו קשה מבוקר עד ערב....