יום רביעי, 30 בנובמבר 2011

כסף און ליין

רק אתמול שאלה אותי מישהי, לגבי כסף און ליין. היא לא מומחית בכל הנושא הזה של אינטרנט, ומחשבים, אבל היא אמרה שהיא דווקא קונה הרבה מאוד דברים דרך האינטרנט. מה קנית לאחרונה? שאלתי אותה, והיא אמרה שהיא היתה צריכה תנור אפייה חדש, והזמינה דרך האינטרנט.  "את רואה," אמרתי לה, "זה בדיוק כסף און ליין, כשרכשת את התנור הזה שילמת כסף באמצעות רשת האינטרנט. ואז התחלתי להסביר לה איך זה פועל, הראיתי לה שיש אנשים שמספקים סחורות ומוצרים ומרוויחים מזה כסף, אבל יש גם מודל עסקי נוסף להרוויח כסף ברשת האינטרנט והוא באמצעות מכירת מוצרי מידע, ושקיים מודל עסקי נוסף של תוכניות שותפים. ואם לא די בכך, הרי שקיים עוד מודל עסקי של הצבת פרסומות.

שמתי לב בשעה שאנחנו מדברים על כל הדברים הללו, הפה שלה נפער בפליאה, "אז ככה אנשים עושים כסף באינטרנט?" היא שאלה אותי.

"ככה," השבתי בחיוך, "אבל לא רק זה, יש אנשים שמוכרים מוצרים באמצעות איביי, ומרוויחים מזה, יש אנשים שמלמדים משהו ספציפי ומרוויחים מזה."

ואז היא שאלה: "וגם אני יכולה?"

"כמעט כל אחד יכול," עניתי לה.  "זה תלוי ברצון שלך ללמוד ולעבוד. אני מכיר כמה אנשים שהתחילו מכלום, ממש מאפס, הם אפילו בהתחלה לא ידעו מה הם בדיוק עושים, ואיך הם ירוויחו את הכסף. אני תמיד אומר שכדי להצליח צריך תוכנית עסקית, ולהתכונן מראש, וזה נכון במרבית המקרים. אבל ראיתי מקרים שבהם אנשים ללא כל הכנה מוקדמת פשוט התחילו במסע שלהם באינטרנט, ותוך כדי, במהלך הדרך, הגיעו למקומות מעניינים, הם הצליחו לעשות כסף טוב."

הבחורה הסתכלה בי ואמרה, "אז אתה יודע מה, יש לי רעיון איך אני יכולה להרוויח כסף. אני לא יודעת את כל הפרטים, אני לא יודעת איך להקים אתר אינטרנט, או איך לגרום לאנשים להגיע אל האתר שיהיה לי, אבל אני חושבת שאם יש כל כך הרבה אתרי אינטרנט ברשת, ובכל יום מקימים חדשים, אז אולי אני יכולה לעזור לאנשים אחרים עם התכנים שלהם באתרים שלהם, וכך להרוויח כסף."

"ואיך תעשי את זה?" שאלתי אותה.

היא השיבה: "אתה יודע שאני פעם שקלתי 30 קילוגרם יותר? הייתי שמנה. ותסתכל עלי היום איך רזיתי, ואיך אני נראית טוב. אני יכולה לכתוב ספר לגבי ירידה במשקל, אני אספר איך עברתי את התהליך, מה היו הקשיים שלי, איך התגברתי, מה אכלתי, איך התעמלתי, ואיך הצלחתי להשיל שלושים קילוגרם ממשקלי. אני אלמד את הקוראים איך גם הם יכולים לעשות את זה. ואז אני אציע את הספר הזה למכירה באתר אינטרנט."
להרוויח כסף און ליין
"רעיון מגניב," אמרתי לה. "שבי ותתחילי לכתוב את הספר, אני מבטיח לך שאעזור לך עם הקמת האתר, וכל שאר העניינים הטכניים. זה לא צריך לעצור בעדך, אבל יש לי רעיון נוסף, מה דעתך שלאחר שתסיימי לכתוב את הספר, אנו ניקח אותו למתרגם טוב, שיתרגם אותו מעברית לאנגלית, ואז את יודעת איזה פוטנציאל יהיה לספר הזה? נוכל למכור אותו באתר  ClickBank ולהגיע אל מיליוני אנשים ברחבי העולם, זה יכול להיות להיט! למעשה, ייתכן אפילו שאת תהיי אישה עשירה."

"אני שמחה מאוד שדיברתי איתך," היא אמרה, "אני כבר לא יכולה לחכות להתחיל לכתוב את הספר הזה."

נקלעת לפשיטת רגל? 5 עו''ד שיעזרו לך לעבור את התהליך בהצלחה

על סף פשיטת רגל? אתה לא לבד, זה קורה לרבים  וטובים. אנשים שהתחילו עם אמביציה להקים ביזנס משלהם, השקיעו מכספם ומרצם. עבדו קשה מבוקר עד ערב....