יום רביעי, 2 במאי 2012

כסף לילדים


האם צריך לתת כסף לילד, ואם כן כמה? מה הקשר בין הגיל של הילד לבין כמות הכסף שהוא מקבל? כולנו מכירים את המונח דמי כיס, והוא בא לתאר סכום כסף קטן, שמקבלים ילדים מהוריהם. לילד קטן אין דרך להרוויח כסף, אלא אם כן הוא מקבל אותו מהוריו. הורים רבים נוהגים להעניק דמי כיס לילדיהם, לרוב מדובר בסכומים קטנים שנעים בין עשרות שקלים בשבוע, למשהו כמו 100 שקלים. תלוי בגילו של הילד, ומאוד תלוי בהורים.
דמי כיס לילד
למעשה אם תעשו סקר בין הורים שונים, שיש להם ילדים בגיל זהה, תגלו שהילדים מקבלים סכומים שונים. ככלל אצבע אפשר לומר שלילד בן 5 אפשר לתת חמישה שקלים בשבוע, ולהגדיל את הסכום בשלושה שקלים בכל שנה נוספת. כך למשל, אפשר לתת לילד בן 10 חמישה עשר שקלים בשבוע. ההמלצה היא כמובן כללית, ומהווה נקודת התייחסות כללית. אפשר לתת יותר כסף, ואפשר פחות.

בכל מקרה, מומלץ שבתוך התהליך שבו אתם מעניקים דמי כיס לילדכם, תלמדו אותו דבר או שניים אודות כסף. ילדים קולטים מהר והם יבינו, אם אתם תסבירו. הם יבינו שהם לא יכולים לאכול את העוגה ולהשאיר אותה שלמה, הם יבינו שברגע שהם יוציאו את הכסף על דבר אחד, לא יישאר להם דבר למשהו אחר. הם יבינו את כוחו ועוצמתו של הכסף, ואת השימושים שניתן לעשות בו. אך גם יבינו שעליהם להתנהל עמו בתבונה, ולהוציא אותו בחכמה.

יש הורים שנוקטים בשיטת העודף, הם שולחים את ילדיהם לקנות משהו, נותנים לו שטר, ואומרים שאת העודף ישמור לעצמו. זוהי גם שיטה לתת דמי כיס, והיא מעודדת את הילד לבצע קניות בעצמו, ולא להתעצל, מכיוון שהוא יודע שיש תגמול בסוף הקנייה.

מדוע השיטה לתת דמי כיס היא שיטה טובה? תחשבו לרגע, אתם יוצאים עם הילד לבילוי כלשהו, הילד רוצה את הצעצוע הזה ואת הצעצוע ההוא. בכל רגע הוא משנה את דעתו על פי מראה עיניו. הרי ממילא אנחנו נוציא עליו סכום כסף כלשהו, מוטב להקציב לו סכום מוסכם מראש, להפקיד אותו בידו, ולומר לו שזה התקציב שלו, ושהוא יכול לקנות בו מה שהוא רוצה, עד שזה נגמר. הדבר יעניק לו תחושה לגבי ערכו של הכסף. שימו לב שאם אתם יוצאים לארוחה משפחתית במסעדה, הסכום צריך להיות משולם מכיסם של ההורים, ולא מדמי הכיס של הילד. כל ההוצאות השוטפות הן מכיסם של ההורים, אבל כל מיני פינוקים קטנים, אקסטרות למיניהם, צריכים להיות  "על חשבונו" של הילד, כלומר, מתוך דמי הכיס שהוא מקבל מהוריו. בסופו של דבר הורים רבים מדווחים שזה הרבה יותר זול עבורם לתת לילד דמי כיס, מאשר לקנות לו כל מיני דברים לפי גחמותיו. הילד כבר מבין לבדו, שלא תמיד כדאי לו לקנות כל דבר שהוא רואה, כי דמי הכיס שלו ייגמרו.

נקלעת לפשיטת רגל? 5 עו''ד שיעזרו לך לעבור את התהליך בהצלחה

על סף פשיטת רגל? אתה לא לבד, זה קורה לרבים  וטובים. אנשים שהתחילו עם אמביציה להקים ביזנס משלהם, השקיעו מכספם ומרצם. עבדו קשה מבוקר עד ערב....