יום רביעי, 2 בנובמבר 2011

כסף מכסף




כסף

לעשות כסף מכסף יש אנשים שזה נשמע להם קצת הזוי. הם יודעים שחתולה יכולה להמליט גור חתולים, שהכלבה שלהם יכולה להמליט גור כלבים. אבל מה, כסף יכול להוליד כסף? במובן כלשהו כן, אחרת איך אפשר להסביר שהרבה מאוד אנשים מכל רחבי העולם, פשוט עושים כסף מכסף. עשיית כסף מכסף היא דבר שקיים מזה מאות שנים. בעבר היו חלפני כספים פרטיים אשר הלוו כסף למי שהיה זקוק לכסף, תמורת ריבית גבוהה, וכך הגדילו את נתח הכסף שהחזיקו בידם. הם עשו שימוש בכסף עצמו כדי להרוויח עוד יותר ממנו.
לעשות כסף מכסף
הבנקים עושים זאת כל הזמן, מה בעצם הם מוכרים לך? שירותים פיננסיים. הם מאפשרים לך לשמור את כספך אצלם, תוך כדי כך שיש לך ביטחונות, אבל בתמורה לכך אתה משלם עמלות. הם מלווים לך סכומים מסוימים וגובים ממך ריבית גבוהה. חברות האשראי עושות משהו דומה.

אבל האם רק בנקים חברות אשראי, וחברות פיננסיות יכולות לעשות כסף מתוך כסף? למעשה גם אנשים פרטיים עושים זאת, מדובר באנשים המשקיעים כסף בשוק ההון, כלומר בבורסה. יש מספר דרכים להרוויח כסף בבורסה, דרך אחת היא השקעה בתיק השקעות. על מנת לעשות זאת יש לפנות לחברה המתמחה בתחום, ולבנות יחד עם יועץ את תיק ההשקעות שלך. תיק כזה מורכב הן ממניות והן ממכשירים פיננסיים אחרים, כמו מטבע חוץ או אגרות חוב. הוכח שבמרבית המקרים מי שמחזיק תיק השקעות לאורך שנים ארוכות, בדרך כלל מרוויח. מכיוון שלמרות ששוק ההון תנודתי, הרי שלאורך פרק זמן ארוך מספיק הוא גדל וצומח. כלומר אם מישהו שם כסף בתיק השקעות בשנת 2000, על אף המשבר שהיה בדרך, בסופו של דבר הוא יוצא ברווחים, מכיוון שהשוק באופן כללי משנת 2000 ועד היום עלה יפה.

דרך נוספת להרוויח משוק ההון שמורה למקצוענים, לאלה שמסוגלים לסחור בבורסה וליצור מכך רווחים. מדובר באנשים שלמדו את שוק ההון, ומבצעים פעולות כמעט על בסיס יומיומי. הם קונים מניות ומוכרים, כאשר המטרה לקנות במחיר נמוך, ולמכור במחיר גבוה. מדובר במסחר בקצב מהיר, כלומר אין זה נדיר שמישהו רוכש בשעה 10 בבוקר מניות ושעה או שעתיים מאוחר יותר מוכר אותן. מעטים יודעים אבל אפשר להרוויח במסחר בבורסה גם כאשר יש ירידות, אבל צריך לדעת איך לעשות זאת, מדובר בפקודה מסוג שורט, כלומר מכירה בחסר.

נקלעת לפשיטת רגל? 5 עו''ד שיעזרו לך לעבור את התהליך בהצלחה

על סף פשיטת רגל? אתה לא לבד, זה קורה לרבים  וטובים. אנשים שהתחילו עם אמביציה להקים ביזנס משלהם, השקיעו מכספם ומרצם. עבדו קשה מבוקר עד ערב....