יום רביעי, 7 בדצמבר 2011

כסף בשצף קצף





לעשות כסף בשצף קצף זה אולי חלום של הרבה מאוד אנשים. האם ראית פעם נחל או נהר העולה על גדותיו לאחר ירידת גשמים עזים? אפשר לראות את זה בסרטי הטבע בערוץ נשיונל ג'אוגרפיק, או בערוץ 8, השלגים נמסים, גשמים עזים ניתכים אל האדמה, והערוץ מתמלא במים גועשים ושוצפים בשצף קצף, כך בדיוק יש אנשים שעושים כסף.
כסף כמו נהר שוצף
ראינו את זה יותר מפעם אחת, עסק חדש שפתאום פורץ משום מקום ומכה בתדהמה את כולם, ההצלחה המטאורית כה מפתיעה, עד שבקושי יש זמן לספור את הכסף שנכנס פנימה. הכול מתחיל מרעיון אחד קטן של אדם אחד, ביחד עם חזון, תוכנית עסקית טובה ורוח של יזמות, והופך למכונה ליצירת כסף. ואז אותו אדם שעד לפני חצי שנה או שנה, הרוויח משהו כמו 7,000 שקלים בחודש, מגלה שההכנסות שלו עומדות על מאות אלפי שקלים בחודש.

אבל מה משותף לכל אלה שעשו, עושים ויעשו כסף בשצף קצף? אם בוחנים את זה מקרוב מגלים אמת פשוטה אחת, מרביתם ככולם, יזמים. אתה מבין כדי לעבור להכנסות כאלה גבוהות, אתה צריך להיות יזם. בשעה שזה לא מובטח לך שאם תהיה יזם תרוויח סכומים גדולים, הרי שזה נותן לך סיכוי. לאותו אדם שעובד אך ורק כשכיר אין את הסיכוי הזה. נכון שיש הרבה מאוד חברות סטארט אפ שמנסות את מזלן, ורק אחדות מצליחות, אבל תראה את אלה שהצליחו, באיזה מחירים אסטרונומיים החברות הללו נמכרו. אבל לא מדובר רק בסטארט אפ של מחשבים, יש הרבה מאוד הצלחות בכל מיני פטנטים והמצאות, שאינם קשורים לרשת האינטרנט.

אם קראת את ספר הסוד בוודאי שמעת על הצבת מטרות בחייך, עד כמה זה חשוב להתקדמותך, וכדי ליצור עושר אחד הדברים שצריך לעשות, הוא אכן לקבוע מטרות. אבל יש כאן איזושהי בעיה. שכיר שעובד במקום עבודה ספציפי, ומרוויח סכום של שבעת אלפים או שמונת אלפים שקלים בחודש, וקובע לעצמו מטרה להרוויח 50 אלף שקלים בחודש, אבל נשאר שכיר, מה באמת הסיכויים שלו להגשים את המטרה הזאת? אני לא אומר שמחר הוא צריך לעזוב את מקום עבודתו הקבוע, מה שאני כן אומר הוא, זה שאם הוא באמת רציני לגבי המטרה הזאת, ואכן משתוקק להגשים אותה, הוא צריך בזמן שהוא עובד במקום עבודתו, להתחיל ולהקים את היסודות עליהם הוא יבנה את ההכנסה העתידית שהוא רוצה להרוויח. הוא צריך להתחיל לחשוב על כיוון, על רעיונות, ומשם להמשיך הלאה. אבל עליו לפתח מוח של יזם, ולא של שכיר. כי שכיר זה אדם שעובד בכל יום שמונה או תשע שעות, וחוזר הביתה, בסוף החודש הוא מקבל משכורת בתמורה לשעות העבודה שהקדיש במהלך החודש החולף.

נקלעת לפשיטת רגל? 5 עו''ד שיעזרו לך לעבור את התהליך בהצלחה

על סף פשיטת רגל? אתה לא לבד, זה קורה לרבים  וטובים. אנשים שהתחילו עם אמביציה להקים ביזנס משלהם, השקיעו מכספם ומרצם. עבדו קשה מבוקר עד ערב....