יום ראשון, 20 בנובמבר 2011

כסף ונחושת


כסף

כאשר מתמודד באולימפיאדה זוכה במקום השני והמכובד, מוענקת לו מדליית כסף, לעומת זאת לזוכה במקום השלישי מוענקת מדליית ארד, שהיא שילוב של נחושת ובדיל. כך שבמובן כלשהו הזוכה בפרס השלישי מקבל סוג של מדליית נחושת. קיים הבדל מהותי בין שתי מתכות אלה. תכף נדבר על האופציה לעשות כסף מנחושת, אבל כרגע חשוב שנבדיל ביניהם. בשעה שהמתכת כסף נחשבת למתכת אצילה ויקרה, הרי שהנחושת אינה כזאת. קיים הבדל גדול בין מחירי הכסף לבין מחירי הנחושת. כסף עולה בערך 50 $ לאונקייה. (תלוי בתקופה בה אתם בודקים את שער מתכת זו), אונקייה אחת אגב היא במשקל של כ 28.5 גרם. הכסף משמש ליצור תכשיטים. הנחושת לעומת זאת זולה בהרבה, ניתן להשיגה מחיר של כ 10$ לקילוגרם.
מדליית כסף

הנחושת היא אחד מהמוליכים הטובים ביותר לחשמל, ולכן מייצרים כבלים חשמליים ממתכת זו. כך אפשר למצוא נחושת במנועים של מכונות כביסה, ובשלל מכשירים חשמליים. בתקופות קדומות יותר נהגו לפסל בנחושת, וזוהי הסיבה לקיומם של פסלי נחושת ברחבי אירופה. הנחושת משמשת גם לייצור חצוצרות וסקסופונים.

אפשר לסחור בשתי מתכות אלה בבורסה, כלומר אם אתם רוצים להרוויח כסף ממסחר בנחושת או כסף, ניתן לרכוש ניירות ערך מתאימים ולעשות כסף מתנודות במחירים. גם כאן הכלל הוא לרכוש במחיר נמוך, ולמכור בזמן הנכון, לאחר עליות, במחירי רווח.

יש אנשים שאוספים נחושת ועושים מזה כסף. הם מגלפים חוטי חשמל של מכשירי חשמל ישנים, מנועים של מכשירי חשמל שיצאו מכלל שימוש, ומפיקים נחושת אשר נמכרת לסוחר בכסף טוב. למעשה יש אדם אחד בשכונה שלי שממש מרוויח מזה אלפי שקלים. הוא  יצר קשר עם כמה מפעלים באזור, אשר נותנים לו חינם ערימות של חוטי חשמל, שאותם הוא לוקח לביתו, מגלף אותן, חושף ואוסף את הנחושת, ולבסוף מוכר אותה, ומרוויח יפה. השיטה הזאת מצוינת כי הוא גם ממחזר חומרים, ומחזור זה דבר חשוב מאוד. אלא שמרבית האנשים כאשר מדובר במחזור, בדרך כלל חושבים על בקבוקי שתייה, ולא נותנים דעתם על כך שיש עוד דרכים למחזר חומרים, ואף להרוויח  מזה כסף.

נקלעת לפשיטת רגל? 5 עו''ד שיעזרו לך לעבור את התהליך בהצלחה

על סף פשיטת רגל? אתה לא לבד, זה קורה לרבים  וטובים. אנשים שהתחילו עם אמביציה להקים ביזנס משלהם, השקיעו מכספם ומרצם. עבדו קשה מבוקר עד ערב....