יום שני, 3 בספטמבר 2012

כסף במאה ה 21

בניגוד למה שאנשים רבים חושבים החיים במאה ה 21 הם דווקא חיים קלים. כן אני יודע בקיץ 2010 פרצה מחאה חברתית ובוודאי שיש לה בסיס, יחד עם זאת אם נתעמק בדברים נגלה די מהר שלחיות בתקופתנו זה אולי הדבר הקל ביותר שיכול להיות. מאז שחר ההיסטוריה האדם נאבק על קיומו. בתקופות קדומות האנשים שנחשבו העשירים ביותר, היו צריכים ללכת לנהר כדי לרחוץ את גופם במים קרים, לא היו להם תנאים של מקלחת ושרותים צמודים, שלא לדבר על מים זורמים או חשמל.
כסף בעבר וכסף היום
אם נתבונן  100 שנה אחורה, ניווכח שמרבית האנשים עבדו בבתי חרושת, ובעבודות כפיים של חקלאות וכריית ברזל, או נחושת. למעשה מרבית האנשים עסקו בעבודות שכיום אולי אנו נותנים לעובדים הזרים מהפיליפינים לבצע עבורנו. זה קל להרוויח כסף בימנו. מי שמעוניין ורוצה להרוויח יכול למצוא די בקלות עבודה כלשהי, ולעשות כסף שיאפשר לו קורת גג מזון ומלבוש.  יש קורסים והכשרות מקצועיות, ואפשר להשקיע מעט מזמננו ומעט מכספנו כדי לרכוש השכלה, ולשדרג את מעמדנו.
מדוע זה קל בתקופתנו להרוויח כסף? אני שוב חוזר ואומר מעולם לא היה קל כמו היום. כמות המקצועות שיש היום היא אינסופית. כל הזמן נפתחים אפיקים חדשים למקצועות ועיסוקים  חדשים המאפשרים לאנשים להתפרנס יפה מאוד ולעשות כסף. האינטרנט לבדו מפרנס עשרות אלפי אנשים בארץ, שעוסקים בהקמת אתרים, קידום אתרים, עיצוב אתרים, כתיבת תכנים, ניהול תוכן, שיווק תוכניות שותפים, מכירת מוצרים בחנות וירטואלית ועוד ועוד.
אפשר להקים עסק, אפשר לבחור בין להיות שכיר לעצמאי, אפשר להתעשר, אפשר להשקיע את הכסף, אפשר לחסוך כסף. הקדמה יצרה מקצועות ועיסוקים שלא היו קיימים בעבר. אדם שנראה טוב יכול לפנות לתחום הדוגמנות. אפשר להיות מאמן אישי, אפשר להיות מדריך יוגה, או בכלל לעבוד עם סוסים ולהיות מדריך רכיבה. אפשר להיות מאפרת, או מאלפת כלבים, אפשר להיות דיילת או מדריך טיולים ולתור בעולם. אפשר להמציא משהו והתעשר מזה, אפשר לכתוב ספר ולהרוויח ממנו כסף. יש כל כך הרבה אופציות הרשימה אינסופית הייתי יכול  להמשיך עוד ועוד, אבל בוודאי כבר הבנת את הרעיון.
אני באמת מאמין שבימנו זה הרבה יותר קל לחיות. נכון אין לכולם בית משלהם, לא כל אחד יכול לרכוש דירה,  יחד עם זאת, בתקופות קדומות אנשים חיו בבקתות. כיום יש לנו את כל התנאים, מזגן לקירור בקיץ, וחימום בחורף. אם אתה רוצה לעשות כסף – אין לי ספק שאתה יכול. הידע קיים. רק עשה חיפוש פשוט בגוגל למושג – איך לעשות כסף, ותגיע לאתרים מרתקים ומעניינים.

נקלעת לפשיטת רגל? 5 עו''ד שיעזרו לך לעבור את התהליך בהצלחה

על סף פשיטת רגל? אתה לא לבד, זה קורה לרבים  וטובים. אנשים שהתחילו עם אמביציה להקים ביזנס משלהם, השקיעו מכספם ומרצם. עבדו קשה מבוקר עד ערב....