יום רביעי, 9 בנובמבר 2011

כסף מביא כסף




כסף

אומרים שכסף מביא עוד כסף, ויש כאלה שאומרים שכסף בא אל העשירים. מדוע זה כך? למה מי שכבר ממילא יש לו כסף, אז הממון נוטה לבוא אליו שוב ושוב?  הסיבה הראשונה נעוצה בכך שמי שמראש כבר יש לו ממון רב, מסוגל לרכוש נכסים. אם תבדוק את האנשים העשירים תגלה מהר מאוד שאחד הדברים שיש להם הוא נכסים. מה כל כך טוב בנכסים? נכס הוא דבר שמניב לנו כסף, גם מבלי שנשקיע שעות עבודה. אם במקום העבודה הרגיל שלנו, אנו מתוגמלים על פי מספר השעות שעבדנו, הרי כאשר יש לנו נכס, אנחנו יכולים לשבת בחוף הים, אנחנו יכולים לשבת בבית קפה, והכסף מגיע גם מבלי שנשקיע את כל אותן שעות עבודה.
כסף מביא עוד כסף
אם למשל יש לך חנות ואתה משכיר אותה, אתה יכול לקבל מדי חודש סכום של כ 2,000 $ בעבור דמי השכירות. אם יש לך עסק למוצרי חשמל, אתה לא מוכרח לעבוד בעצמך בעסק הזה, אתה יכול למנות מנהל, ואם העסק הזה מרוויח יפה, הרי שעדיין יישאר לך רווח גדול מאוד, גם לאחר קיזוז כל ההוצאות, לרבות התשלום למנהל החנות.

יש אנשים שמתבלבלים בין נכס לבין משהו שאינו נכס. שים לב זה יכול להיות קצת טריקי. האם המכונית שלך היא נכס? כנראה שלא,  מכיוון שאין היא מכניסה לך כסף, להפך אתה צריך להשקיע בה כסף. אתה משלם הוצאות טסט, תחזוקת רכב, משלם ביטוח עבורה, טיפולים ודלק. אבל אם היה לך עסק להשכרת רכבים, והיית מקבל כסף בעבור השכרת אותה מכונית, הרי שהמכונית הזאת היתה הופכת לנכס. אותו הדבר לגבי בית. רבים שרכשו בית מגורים בטוחים שיש להם נכס ביד. זה לא מדויק, מכיוון שאין הבית הזה מכניס להם כסף, להפך הם משלמים עליו משכנתה, ארנונה ומיסי עירייה, ואם מדובר בבית משותף, אז גם מיסי ועד בית. אותו הבית יכול להפוך ולהיות לנכס, אם יש לך דירה אחרת בה אתה יכול להתגורר ואת הבית הזה אתה משכיר לאחרים. כאשר אתה מקבל דמי שכירות חודשיים בעבור השכרת הבית, הבית הזה הופך לנכס לכל דבר, הוא מחולל בעבורך כסף, הוא יוצר עבורך הכנסה.
עד כה ראינו שאכן כסף מביא כסף, וזה מהסיבה הפשוטה שהוא מאפשר לרכוש עוד ועוד נכסים. אבל שים לב שנכסים לא חייבים להיות מוחשיים. כאשר אנו מדברים על דירה או חנות או עסק, הרי שמדובר בנכסים פיזיים, אך גם שיר יכול להיות נכס, אתר באינטרנט יכול להיות נכס, וגם ספר דיגיטלי יכול להיות נכס.

נקלעת לפשיטת רגל? 5 עו''ד שיעזרו לך לעבור את התהליך בהצלחה

על סף פשיטת רגל? אתה לא לבד, זה קורה לרבים  וטובים. אנשים שהתחילו עם אמביציה להקים ביזנס משלהם, השקיעו מכספם ומרצם. עבדו קשה מבוקר עד ערב....