יום שבת, 25 באוגוסט 2012

כסף והלוואות

כאשר אתה לווה כסף מהבנק מחברת אשראי או מכל מוסד פיננסי אחר, אתה משלם ריבית, ובדרך כלל משלם בגדול. אנשים שיודעים לעבוד עם כסף בחכמה לא מגיעים למצב שהם לווים כסף. מדוע? מהסיבה הפשוטה תמיד כאשר אתה לוקח הלוואה אתה מחזיר הרבה יותר ממה שלקחת מלכתחילה. אותי זה תמיד מדהים לראות איך אנשים שנכנסים לחובות, לוקחים הלוואות גדולות יותר כדי לסגור את החובות הללו. וזה עוד יותר מדהים אותי לראות אנשים שלא יכולים להרשות לעצמם לרכוש מוצר מסוים, למשל מכונית, ולוקחים הלוואה כדי לרכוש את המכונית הזאת. אני שואל שאלה פשוטה, אם אין להם את המאה אלף שקלים לרכוש את המכונית, אז מדוע הם חושבים שיהיה להם להחזיר את ה120,000 שקלים של ההלוואה?  
ללוות כסף
 האם אתה יורד לסוף דעתי? אדם שיודע שאין ביכולתו לגייס סכום מסוים, לוקח הלוואה ומשכנע את עצמו שאת הסכום החדש, של החזר ההלוואה הוא כן יצליח לגייס. אם אתה מסוגל להחזיר את ההלוואה שכוללת בתוכה ריבית דריבית, אז מדוע מלכתחילה אתה לוקח את ההלוואה הזאת? תגייס את הסכום הראשוני ואז תקנה את אותה מכונית שאתה כל כך משתוקק לה.
פלא אחר כך שכל כך הרבה אנשים מסיימים בפשיטת רגל ובעיקולים? אני רוצה לייעץ לך דבר אחד, אתה לא חייב לשמוע לי, אבל אני פועל לפי העיקרון הזה, ולעולם לא נכשלתי כל עוד פעלתי על פיו. לעולם אל תקנה רכב או מחשב, או ריהוט כלשהו, כאשר אין לך את סכום הכסף. נשמע בסיסי? נשמע אלמנטרי? אז מדוע כל כך הרבה אנשים לא מצייתים לכלל הזה. הם רוצים לחדש את הבית ולרהט אותו מחדש, אז הם לוקחים הלוואה של 60,000 שקלים, רק כדי להחזיר אחר כך סכום של 70,000 שקלים. הם משלמים כאן מחיר יקר מאוד. אני לא הייתי רוצה לשלם את המחיר הזה. כאשר אתה לוקח הלוואה אתה מפסיד פעמיים. פעם אחת את מפסיד את הריבית הגבוה שאתה משלם על סכום ההלוואה שלקחת, ופעם שנייה אתה מפסיד את הריבית שיכולת לקבל על השקעה או חיסכון על הכסף שלך.
ומה לגבי משכנתה? משכנתה זאת ההלוואה היחידה היוצאת מן הכלל. אף על פי שגם כאן אתה הולך להפסיד הרבה מאוד כסף, כלומר להחזיר הרבה יותר מאשר לקחת, הרי שבסופו של דבר למרבית האנשים באמת אין בררה. מי יכול לגייס מלכתחילה מיליון וחצי, או שני מיליון שקלים? ואם נתגורר בשכירות ממילא נשלם כסף, שאיש לא יחזיר לנו. סעיף הדיור הוא אולי הסעיף היחידי המצדיק הלוואה. במילים אחרות מה שאני אומר הוא שאם להלוואה קוראים משכנתה, אז אין בררה. אבל אם זו הלוואה מסוג אחר, תמיד כדאי לגייס את הכסף, לחסוך אותו, לעבוד אפילו בשתי עבודות, עד שנשיג אותו.

נקלעת לפשיטת רגל? 5 עו''ד שיעזרו לך לעבור את התהליך בהצלחה

על סף פשיטת רגל? אתה לא לבד, זה קורה לרבים  וטובים. אנשים שהתחילו עם אמביציה להקים ביזנס משלהם, השקיעו מכספם ומרצם. עבדו קשה מבוקר עד ערב....